Kommenteeri

Hara jahtklubi kogemus - Aero muudab mängu

Ingrid Randlaht Hara jahtklubi treener: Aerode lisandumine on viinud selleni, et kui muidu väljalangevus on teismelistel suur, siis nüüd on meil paadikriis.

Oleme oma lugu siinseal  ka  jaganud. Suurim klubide mure on kindlasti finantseerimine. Sarnaselt meiega  ehk väikesed maaklubid, kus lapsevanemad harva jaksavad ise paate osta on see teema eriti kriitiline. Meil on 3 klubi paati ja 1 isiklik AERO platsil. Klubipaatide hooldes ja jõukohases remondis osalevad nendega sõitvad noored ise, mis on ainus moodus selliselt asja hallata kuid täiendav oksusnõue treenerile ja ka tuntav ajakulu. Aga see muidugi puudutab kõiki paadiklasse lõpuks  

Aga nii lühike kui see kogemus meil praegu on. 2023 meil läks optimistilt üle kaks sõitjat, kes  olid üsna resoluutsed, et Zoom8 paadiga nemad sõitma ei hakka, pigem otsivad muu spordiala. Laser oli füüsiliselt liiga raske mõlemale. Kerged, napilt 50 kg peal noored. Lisaks on Aeroga võistelnud üks ILCA6 sõitja ja üks tugev Zoom8 sõitja. Mõlemad kohanesid väga kiiresti ja on optimistilt otse tulijatest selgelt üle. Aga vahe on hooaja teiseks pooleks juba taandunud ja selles mõttes võib öelda, et vahet pole, kas vahele on võetud Zoom8 või mitte, paadiga kohanemine on ikkagi seotud optimistil saavutatud oskustasemega, motivatsiooni ning tööpanusega ja on vastavalt sellele ka kas lühem või pikem.  Paadi kiiruse  ja erksusega kohanetakse palju kiiremini kui ma alul arvasin.  

Noorte tagasiside paadile selle sõiduomaduste poolest on väga positiivne, võib öelda , et isegi lustlik. Sõiduoskuste arendamine nõuab panust, aga motivatsioon on kõrgel, et seda teha.  Sama toetan ka ise. ILCAga võrreldes, mille  paadikere ja ka taglas on jaburalt raske , on Aeroga toimetamine ka tüdrukutele meeldiv.

Kiire, head kordinatsiooni ja liikumiskiirust nõudev paat, mis on ehk see alternatiiv “päris paatide” hulgas peale tungivatele foilivatele.  

Suurim mure on lastel paatide õrnus. Märkides tekkinud kontaktid või tähelepanematus slipis lõpevad kergesti  paadi kere vigastustega võrreldes Laseritega, mis on nagu tangid.  Zoomid paraku on ka õrnad, teisiti pisut, aga neil on probleeme omajagu.   Algajate rühmapaat Aero ei ole.   Tulevikus võiks see olla ka dialoog tootjaga, Võibolla paar kilo kereraskust sõiduomadusi oluliselt ei muudaks, aga võimaldaks poordipaksust natuke juurde anda. Kas tasub või mitte, see on juba tipptehnoloogide arutelu küsimus. Samuti ka kasutuskogemuse kasvades saab öelda, kas on üldse probleem või mitte. Parandusi ei ole olnud üleliia keeruline teha ja äpardusi hooaja peale pole ka kuigi palju olnud. Noored võtsid kiiresti omaks hoolsuse ja tähelepanelikkuse paatide suhtes.  

Taglas seevastu on seni näidanud end ülimalt hea läbimõelduse,  ja töökindlusega. Samuti foilid. Transport on ok.

Kogume kogemusi, aga me kindlasti jätkame siit praegu ja naudime kiirete ja sportlike paatide tundma õppimist. Samuti loodame peagi saada osa väga jõuliselt kasvavast rahvusvahelisest kogukonnast ja võisltusklassist. Muidugi loodame ka Eestis kandepinna kasvu, konkurentsi kasvu ja  Aero liitumist noorte tippspordi programmiga. Seetõttu loodame väga, et  neid klubisid, mis julgevad selle sammu võtta, tuleb juurde.  

Positiivne nüanss on ka see, et Aerode ja Laserite ühine treenimine on  olnud edukas. Sõidukiiruste vahe pole kuigi suur.   See on väikeklubis muutnud treeningud paremini hallatavamaks ja effektiivsemaks. Zoomid on kiiremad optimistidest ja kõvasti aeglasemad Laserist, mistõttu on alati probleem, et neil pole kellegagi treenida ja üksikutel LAseritel on ka keerukas väljakusõitu harjutada. Ehk siis oli alati üks viletsus ja üksikutel tugevamatel sõitjatel sai mott otsa.  

Aerode lisandumine on viinud selleni, et kui muidu väljalangevus on teismelistel suur, siis nüüd on meil paadikriis. Ka juba lõpetanud kipuvad tegasi, sest punt on elav ja treeningud ägedad.  See on olnud kaudne tuntav mõju Aerode lisandumisest.  Meil treenivad koos 4 Aerot ja 4 LAserit ning 3 Zoomi, Paatidest  on puudus.  Kui võimaldaks võtaks paar Aerot kohe juurde.  Otsime lisarahastust aastasse 2024.  

Selline on see kogemus, mida praegu jagada saame ühe hooaja pealt. Kuidas paadid kestavad on suurim mure, aga see tagasiside tuleb alles aastate pärast. Hetkel kõik rõõmsad ja ootame teisi klubisid järgi.  

Lisa kommentaar

Email again: